Gratis elektronische bibliotheek

God vinden is niet evident - Herwig Arts

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: april 2010
BESTANDSGROOTTE: 8,44
ISBN: 9789058266934
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Herwig Arts

Alle Herwig Arts boeken die u van ons leest en downloadt

Omschrijving:

Simone Weil, een Franse filosofe en mystica, en Ruth Burrows, een Engelse karmelietes: twee vrouwen die onaflatend naar God zochten en die hun zoektocht op een boeiende, overtuigende en gevatte wijze hebben beschreven. Fascinerende persoonlijkheden die uitgroeiden tot inspirerende voorbeelden en geloofwaardige gidsen.Herwig Arts belicht hun leven en werk, hij toont wat ze gemeen hebben en waarin ze verschillen en uniek zijn. In het werk van beide vrouwen gaat hij op zoek naar antwoorden op diverse problemen van het hedendaagse geloofs- en gebedsleven. Waarom openbaart God zich niet op een meer evidente wijze? Waarom is geloven voor mensen vandaag zo’n probleem? Wat is het belang van het gebed?De opvattingen en invalshoeken van Burrows en Weil zijn nog steeds waardevolle wegwijzers voor spirituele verdieping en inspireren bij de persoonlijke zoektocht naar God.

...ow prices and free delivery on eligible orders ... Als God bestaat, waar zit hij dan? - Filosofie.nl ... . Wat is dat toch, dat mensen precies in het lijden God vinden? Je zou eigenlijk het tegenovergestelde verwachten. Als God ons voor dat afschuwelijke lijden niet kan spa­ren, als God niet kan voorkomen dat er zoveel ellende in de wereld is, dan heb ik die God niet nodig. Dan is Hij blijkbaar machteloos en dient nergens toe. Voor Mozes en Nikodemus die vandaag zo'n duidelijke rol spelen in de ... God staat boven het natuurlijke en is niet ... Refoweb | God zoeken en vinden | Refoweb ... ... God staat boven het natuurlijke en is niet gebonden aan door ons vastgestelde lichtsnelheden. God troont ergens in dit heelal, in de hemel, maar woont ook in de harten van mensen die geloven. God haat de zonde, maar heeft de mens lief. Want dat eerste is wel de belofte die aan God-zoeken wordt meegegeven, maar het tweede is noodzakelijk om zalig te worden: "Geloof in de Heere Jezus; dan zult u gered worden, u en al uw huisgenoten." Als dat niet hetzelfde is dan heb je -cru gezegd- eigenlijk nog niets aan God vinden. IkzoekGod.nl is een inspirerende plek over God, Jezus en persoonlijke geloofsverhalen. Volg de gratis online cursus, stel een vraag of lees de laatste blogs Bijbelteksten over Zoeken - Jullie zullen mij zoeken en ook vinden, als jullie mij tenminste met… Zie uit naar de HEER en zijn macht, zoek voortdurend zijn nabijheid… God, u bent mijn God, u zoek ik, naar u smacht mijn… Vraag en er zal je gegeven worden, zoek en je zult vinden… Zoek je geluk bij de HEER, hij zal geven wat je hart verlangt… GODS EEUWIGE BESTAAN: De Bijbel leert dat God 'van onbepaalde tijd tot onbepaalde tijd' bestaat ().Daarmee wordt bedoeld dat God geen begin heeft gehad en geen eind zal hebben. Voor mensen is zoiets niet te begrijpen ().Voordeel voor ons: God belooft dat we voor altijd kunnen leven als we hem echt leren kennen (Johannes 17:3).Hoe betrouwbaar zou zo'n belofte zijn als God zelf niet voor ... Dit is onderdeel van wat de Bijbel onze „geestelijke nood" noemt. Daartoe behoort ook het verlangen om God te leren kennen en te aanbidden (Mattheüs 5:3; Openbaring 4:11). Die spirituele behoefte duidt er niet alleen op dat God bestaat maar ook dat hij een liefdevolle Schepper is die wil dat we aan die behoefte voldoen (Mattheüs 4:4). God is een vluchteling: niet evident om Christen te zijn Posted by David on 18/06/2017 in Boekbesprekingen , Non-fictie | ∞ Da...