Gratis elektronische bibliotheek

De Godsdienst Van De Eerste Christenen - Gerd Theißen

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: none
BESTANDSGROOTTE: 6,1
ISBN: 9789039108277
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Gerd Theißen

Alle Gerd Theißen boeken die u van ons leest en downloadt

Omschrijving:

at bewoog de eerste christenen? Hoe zag hun wereldbeeld eruit? En hoe kon hun levensbeschouwing de geschiedenis zo diepgaand beïnvloeden? Gerd Theissen beschrijft niet alleen het geloof van de eerste christenen, maar ook maakt hij duidelijk hoe dit geloof in de context van die tijd zo'n kracht kon ontwikkelen.Theissen benadert zijn doel langs twee kanten. In de eerste plaats onderzoekt hij het leven van de eerste christenen en reconstrueert hij hun theologische uitspraken in hun complexe sociaal-culturele context. Zo maakt hij het geloof, de cultus en het ethos van het oerchristendom zichtbaar. In de tweede plaats laat hij zien hoe dit oerchristendom zich ontwikkelde uit het jodendom en zich er tegelijkertijd van distantieerde. Het schiep een eigen spirituele wereld van religieuze tekens; het ontwikkelde zo een buitengewone kracht om gemeenschappen te stichten en de loop van de geschiedenis te veranderen. Met dit werk maakt de auteur de spiritualiteit van het vroege christendom opnieuw toegankelijk voor ons, ver verwijderde eendentwintigste-eeuwers.

...e vervolgen, dan staat er dat hij de "aanhangers van de weg" gevangen wil nemen (Hand 9, 2) ... De eerste christenen in Nederland - Kerk & religie - RD.nl ... . Vandaag de dag hoort men vaak de mening, dat men, in de omstandigheden van het hedendaagse leven, niet meer zou kunnen leven zoals de christenen in de tijd van het Nieuwe Testament. Andere zeggen, dat de mensen in de vroege kerk alleen in hun eerste geestdrift en enthousiasme hun leven op zo een intense manier met elkaar deelden. De tien geboden zijn de leefregels van de christenen, deze regels heeft God aan de mensen ... Over het leven van de eerste christenen - en wat dat nu ... ... . De tien geboden zijn de leefregels van de christenen, deze regels heeft God aan de mensen gegeven. De tien geboden zijn: Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen. Gij zult de Naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken. Wees gedachtig, dat gij de dag des Heren heiligt. Eer uw vader en uw moeder. Het christendom in de eerste eeuw Vermoedelijk ontstond het christendom in de eerste helft van de eerste eeuw, maar omdat er geen primaire bronnen bestaan uit die tijd die melding maken van Jezus, Christus of het christendom, valt dit niet te controleren. William Cave - Het eerste christendom, of de godsdienst der oude christenen, In de eerste eeuwen des evangeliums; In drie deelen. Door William Cave. Volgens den laatsten Engelsche druk vertaalt Door Salomon Bor, Predikant tot Zeyst. Naauwkeurig oversien, en van seer veele fouten gesuyvert. Met eene nieuwe Voorrede, het nuttig gebruyk des Werks vertoonende, verrykt, door Hieronymus Simons van ... Vanaf Pinksteren lezen we vijf zondagen over de eerste christenen en het begin van de christelijke gemeentes. Het bijbelboek Handelingen is geschreven toen het goede nieuws over Jezus al op veel plaatsen bekend geworden was. Dit boek vertelt hoe dat gegaan is. Het is een vervolg op het evangelie ... Geloven betekende voor de eerste christenen: het aannemen van het evangelie van Jezus Christus, en het stoppen met hun zondige leven en de verering van afgoden. Aannemen van het evangelie Voor de vroegste generatie christenen was geloof in de eerste plaats het aannemen van het evangelie: de ... Godsdienst en Theologie Advertentie m1549822843. De wereld van de eerste christenen - Yamauchi - 73506. 6 6 x gezien 0 0 x bewaard sinds 12 mei '20, 12:57. Het christendom is een geloof, waarin de Bijbel en Jezus Christus centraal staan. Het is een wereldreligie en tevens de grootste godsdienst ter wereld, gevolgd door de islam.. Christenen geloven in één God, die toch uit Drie Personen bestaat, namelijk God de Vader, zijn zoon Jezus Christus en de Heilige Geest.Ze geloven ook dat God de aarde en de Hemel heeft geschapen (). De eerste bisschoppen. De eerste christenen kenden nog geen strakke kerkelijke organisatie. Wel hadden ze taakverdeling, zo'n taak werd een ambt genoemd. Het belangrijkste ambt was dat van een bisschop. Hij was de leider van een groep christenen in een gebied of stad. Ook kon hij priesters benoemen. Deze godsdiensten verbreidden zich door het hele rijk. In de eerste eeuwen van onze jaartelling was de verering van de Egyptische god Serapis en de godin Isis, de Syrische visgodin Atargatis en de Perzische zonnegod Mithras populair. Het Bijbelboek Handelingen geeft een duidelijk beeld van de heidense sfeer waarin de eerste christenen moesten ... Het Eerste Christendom Of De Godsdienst Der Oude Christenen, In De Eerste Eeuwen Des Evangeliums ...: Amazon.es: Cave, William, Bor, Salomon, Hieronymus van Alphen: Libros en idiomas extranjeros Get this from a library! De godsdienst van de eerste christenen : een theorie van het oerchristendom. [Gerd Theißen; Francis Hijszeler] -- Godsdiensthistorische beschrijving va...