Gratis elektronische bibliotheek

Mag God nog God zijn? - Ignace Demaerel

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: maart 2020
BESTANDSGROOTTE: 8,74
ISBN: 9789464031058
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Ignace Demaerel

Veel plezier met het gratis lezen van Mag God nog God zijn? Ignace Demaerel epub-boeken

Omschrijving:

God en godsdienst zijn niet dood te krijgen. Is de mens dan toch "ongeneeslijk religieus'? De religiemarkt wordt echter overspoeld door nieuwe, soms zelf gebricoleerde spiritualiteiten: is dit "veelkleurig pluralisme' of eerder levensbeschouwelijke chaos? Mogen we ook kritisch kijken naar goden en afgoden? Welke voorstellingen van God zitten eigenlijk in uw en mijn hoofd? En zijn ze niet sowieso te klein? Bestaan er geldige criteria om misvormde godsbeelden te scheiden van authentieke? Dit boek overloopt christelijke en heidense beelden, ouderwetse en (post)moderne, westerse en oosterse, filosofische en irrationele, bizarre en mooie… Gemakkelijk is deze zoektocht zeker niet, maar wel noodzakelijk voor spirituele eerlijkheid. Want onze godsbeelden bepalen ingrijpend onze mensbeelden, en dus al onze dagelijkse keuzes.

...aat ditmaal over de vele soorten godsbeelden die in onze hoofden zitten of die we op de levensbeschouwelijke markt tegenkomen ... Waarom hoor ik niks van God? - Als God stil is ... . De dood is wel overwonnen, maar nog niet definitief uitgeschakeld. Dat komt nog, dat moment komt er wel aan, maar totdat Jezus terugkomt, is de dood nog een vijand, die het gemunt heeft op ons lichaam. Het lichaam is geen overbodige ballast. God heeft ons gemaakt om in eeuwigheid met geest, ziel en lichaam hem te dienen (1 Tessalonicenzen 5:23). Maar dat doet God overal: bij Boeddha, bij Aristoteles, bij jouw buurman en jouw collega. Gods genade is veel groter dan al ... Mag God nog - Borgerhoff & Lamberigts ... . Maar dat doet God overal: bij Boeddha, bij Aristoteles, bij jouw buurman en jouw collega. Gods genade is veel groter dan alleen maar dat jij naar de hemel mag. Gods genade doordringt het hele leven. 'God laat zijn zon schijnen over goede en kwade mensen, Hij laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen' (Mat. 5:45). Er zijn heel veel christenen die willen doen wat God wil. Er zijn bijna net zoveel christenen die niet weten wat God nou precies wil. Als je op een kruispunt in je leven staat en je wilt doen wat God wil dat je doet, mag je dan om een teken vragen? Mag God ook nog wat inbrengen? Door Wouter van der Toorn | 07-06-2017 | 3 . 2 min leestijd. Regelmatig is de kritiek, als je je eigen geloof of dat van anderen bevraagt, dat God eigenlijk niets meer te zeggen zou hebben. 'Heeft God ook nog iets in te brengen?' 'Wie denk jij te zijn om God ter verantwoording te roepen?' „God mag weten wanneer we weer thuis zullen zijn. ... „Het idee dat we hier allemaal dezelfde lucht inademen die wordt rondgepompt voelt niet goed. ... Drie dagen later zijn het er nog eens 61. Zijn handen leggen, Hem volgen in alles en alleen maar amen zeggen. Ik geloof in een God die Zijn Zoon heeft gegeven, door Zijn sterven en opstaan mag ik eeuwig leven. Door Zijn bloed mag ik een kind van de Vader zijn, dit maakt mij stil, nederig en klein. Ik geloof in een God die de Heilige Geest heeft gegeven, Hij is een belangrijk onderdeel ... 'Mag God nog God zijn?': 40 van de 101 stellingen gratis te lezen! Posted on 13 mei 2020 13 mei 2020 by Ignace. Door de corona-crisis is het nogal stil op de boekenmarkt en in de boekenverkoop. Kort medianieuws met aandacht voor God TV, BNR, lokale omroep, 5G en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland: Het evangelische tv-kanaal God TV mag in Israël niet meer uitzenden. De toezichthouder heeft bepaald dat de zender nog deze week uit de lucht moet, omdat die in de licentieaanvraag ... In feite komt hij alleen nog in vaste verbindingen voor en in formele taal. Andere voorbeelden zijn 'Dat moge duidelijk zijn', 'Men neme een ei', 'Het zij zo', 'Zo waarlijk helpe mij God almachtig' en 'Leve de koning!' Toch zie je ook vaak zinnen als 'Moge al je wensen uitkomen' en 'Moge allen de eindstreep halen!' - met het enkelvoud moge dus. God geneest ook vandaag de dag nog. In de gebroken wereld waarin we nu leven zijn er veel mensen met ernstige ziektes. Op de weg van lijden belooft God in het hier en nu Zijn vrede te geven. Alleen die vrede is krachtiger en meer troostvol dan het lijden dat ons treft. De Bijbel zelf zegt al dat Gods vrede ons verstand te boven gaat. Mag God nog Lisbeth Imbo, Rik Torfs, Khalid Benhaddou, Paul Cliteur, Leni de Backer Borgerhoff & Lamberigts Mens en Maatschappij God blijft soms stil en dat doet pijn. Je vraagt je af waarom God geen antwoord geeft. Maar zelfs zijn stilte brengt ons dichter bij Hem. Het leert ons afhankelijk te worden van Hem. We hoeven niet in te vullen waarom Hij stil is, maar we mogen vertrouwen dat Hij weet wat Hij aan het doen is. God blijft niet stil. Gods stiltes zijn ook Gods ... Nu zijn er mensen die God in plaats van Vader met Papa aanspreken. Enerzijds klinkt mij dit bijna oneerbiedig in de oren, maar ik zat er over na te denken en vind het anderzijds ook mooi. Als je God aanspreekt met Papa (mits dit op de goede eerbiedige manier gebruikt wordt en men God als Vader aan mag spreken) dan drukt dat nog meer intimiteit uit. In Nederland mag je God beledigen, maar de koning niet. Op initiatief van d...