Gratis elektronische bibliotheek

Uitziend naar Uw komst - Tercic Hans

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: none
BESTANDSGROOTTE: 11,58
ISBN: 9789085280644
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Tercic Hans

Veel plezier met het gratis lezen van Uitziend naar Uw komst Tercic Hans epub-boeken

Omschrijving:

Het kerstfeest wordt meer en meer een familiefeest los van de eigen religieuze betekenis. De romantische kerstsfeer vult de lucht al vanaf begin december. Wekenlang 'vieren op voorhand' verdringt ook voor christenen wel eens de echte voorbereiding. Zo wordt het kerstfeest zelf geen echt hoogtepunt maar gaat het roemloos onder in een onbestemd geheel van eindjeaarsvieringen.Wie even stilstaat bij de eigenlijke reden om met Kerstmis feest te vieren, voelt aan dat er nood is aan bezinning op de inhoud. Als we het grote Schriftverhaal niet met aandacht overwegen, klinken de mooie en grote woorden over de komst van de Heiland vaag en leeg.Dit boek wil de lezer op weg zetten om zich aan de hand van Schrift en eucharistie te bezinnen over en voor te bereiden op de komst van de Heer. Kerstmis is uniek zoals de Heer Jezus' komst uniek en definitief is. Vanuit dit besef zijn deze meditaties geschreven. Ze willen een ernst wekken die niet bedreigend werkt én een vreugde die de ziel doet glimlachen en juichen omwille van de Heer en de onverwoestbare grootsheid van het menselijk bestaan.Hans Tercic (1956) doceert dogmatiek en exegese Nieuwe Testament aan het diocesaan seminarie van het bisdom Hasselt.

...en naar de komst van Christus. Dat woordje "komst" komt van het Latijnse "adventus ... Advent thuis: uitzien en verwachten - Elke dag nieuw ... ... Wanneer uw zorg Zijn zorg wordt, dan kan u het loslaten en uitzien naar Zijn komst. Iemand heeft wel eens gezegd: die heimwee hebben komen thuis. Ja, "mijn ziel en lichaam hijgen en dorsten naar U in een land dor en mat van droogte brandt, waar niemand lafenis kan krijgen" (Psalm 42). Uitzien naar de wederkomst. Aan ds. Simons. Onlangs hoorde ik een preek van u over Fil. 3:20, over het uitzien naar d ... Uitzien naar Jezus' komst - derekprince.nl ... . Simons. Onlangs hoorde ik een preek van u over Fil. 3:20, over het uitzien naar de wederkomst van de Heere Jezus, wat door Gods onuitsprekelijke genade ook mijn uitzien is. (= de jongens verlangen naar iets, zoals in: de jongens verlangen naar hun ouders) Ik heb ernaar uitgekeken om haar terug te zien. (= ik heb uitgekeken naar iets, zoals in: ik heb uitgekeken naar haar komst) In andere gevallen schrijven we er naar in twee woorden. Er en naar zijn dan woorden die tot een verschillend zinsdeel behoren. komst vertaling in het woordenboek Nederlands - IJslands op Glosbe, online woordenboek, gratis. Bladeren milions woorden en zinnen in alle talen....