Gratis elektronische bibliotheek

Bijbelse geschiedenis in woord en beeld 9 Op weg naar de toekomst - Reinier Sonneveld

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: juni 2012
BESTANDSGROOTTE: 4,23
ISBN: 9789461620699
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Reinier Sonneveld

Alle Reinier Sonneveld boeken die u van ons leest en downloadt

Omschrijving:

Op weg naar de toekomstDEEL 9 van Bijbelse Geschiedenis in Woord en Beeld gaat over het ontstaan van de kerk. Jezus is er niet meer. Beter gezegd, hij is er nog wel, maar niet hier. De jonge kerk probeert zich ondanks vervolgingen staande te houden en tegen de verdrukking in groeit zij als kool. Trouwe vrienden van Jezus, Petrus, Jakobus en Johannes spelen daarin een belangrijke rol. Dan komt aartsvijand Saulus tot geloof. Saulus wordt Paulus en hij ontpopt zich als de eerste denker van het christendom. Zijn brieven komen op ons vaak nogal star en belerend over. Maar als we beter kijken, blijkt Paulus best een sympathieke man te zijn. En razend enthousiast over de blijde boodschap. Het Nieuwe Testament eindigt met Openbaring, een intrigerend boek over wat in bijbelse termen de eindtijd heet. Want hoe zal het met de geschiedenis van hemel en aarde verdergaan? Kent die een einde? En hoe dan?

...el Bijbelse Geschiedenis in woord en beeld bij Boeken ... Bijbelse Geschiedenis in Woord en Beeld deel 7 | De Slegte ... .com. Bij boeken.com vind je altijd wat je zoekt. ... Jakob ligt hevig in de clinch met zijn broer en met zijn schoonvader. En tot overmaat van ramp wordt zijn lievelingskind Jozef door zijn broers als slaaf verkocht en afgevoerd naar Egypte. Daar weet hij zich op te werken tot onderkoning. 49 aanbiedingen in juni - Koop en verkoop testament in beeld eenvoudig op Marktplaats Lokale aanbiedingen - Ga ervoor! Bijbelverhalen in beeld en Vertellingen Bijbelse Geschiedenis. De Bijbel is niet een boek wat je zomaar even van k ... Vind bijbelse geschiedenis in woord en beeld op ... ... . De Bijbel is niet een boek wat je zomaar even van kaft tot kaft leest. Het kan lastig zijn om je weg door de Bijbel te vinden, als je niet weet wat zich wanneer heeft afgespeeld. Deze site kan je helpen om de Bijbel beter te leren kennen. Ontdek de bron van vrede, het Woord van God: Bijbelse geschiedenis in woord en beeld: Het ontstaan van de wereld en de mens Het ontstaan van een volk Het leven van Jezus Jezus laatste dagen Op... Bijbelse geschiedenis boek & 2 dvd's. Deel 10: Het onstaan van de bijbel. Deel 10 van 'Bijbelse Geschiedenis In Woord En Beeld' gaat over de geschiedenis van de Bijbel zelf. Over geen enkel ander boek is zoveel nagedacht, geschreven en ruzie gemaakt. Er zijn oorlogen om gevoerd en kerken om gescheurd. Voordelige boeken koop je bij BoekenVoordeel. Online en in onze winkels in Nederland en België bieden we je een uitgebreide keuze en altijd de hoogste kwaliteit. Bijbelse Geschiedenis in Woord en Beeld deel 7 | ISBN 9789461620675 direct en eenvoudig te bestellen bij Boekhandel De Slegte. Uniek aanbod (tweedehands) boeken. Voor Christus: ca. 17e - 15e eeuw: De 16e eeuw wordt doorgaans beschouwd als de tijd van de aartsvaders: Abraham, Isaak en Jakob.Abraham, leider van een nomadische stam, migreerde vanuit Mesopotamië naar Kanaän, het gebied ten westen van de Jordaan. Hij aanbad een god die men de 'God van Abraham' noemde; de bijbehorende cultus wordt soms als de oorsprong van het jodendom gezien. De richteren waren leiders in deze periode zonder centraal gezag; ze traden naar voren als naburige stammen verslagen moesten worden. Sommigen spraken ook recht. ca. 1040 - 1000: tijd van Samuël, de laatste richter, en Saul, de eerste koning: 10e eeuw: bloeitijd uit de geschiedenis van Israël, nooit was het rijk zo groot. Bijbelse geschiedenis in woord en beeld 5 De gouden eeuw van Israel bij Boeken.com. Bij boeken.com vind je altijd wat je zoekt. 'Mensen van de Weg' is een van de oudste aanduidingen voor volgelingen van Jezus: mensen van de weg. Het dateert nog van voordat de naam christenen in zwang gekomen was (dat was in Antio-chië, Hand 11, 26). Als Saulus op weg gaat naar Damascus om christenen te vervolgen, dan staat er dat hij de "aanhangers van de weg" gevangen wil nemen (Hand 9, 2). Bijbelse geschiedenis in woord en beeld deel 10. Het ontstaan van de bijbel | ISBN 9789461620705 direct en eenvoudig te bestellen bij Boekhandel De Slegte. Uniek aanbod (tweedehands) boeken. De letterlijke lezing van bijbelse verhalen als wetenschappelijk accurate weergave van historische gebeurtenissen (als een video-camera verslag) doet denk ik geen recht aan de bedoelingen van de bijbelschrijvers. Toch schreven zij vaak geschiedenis. Wat is er dan aan de hand? Hoe schreven die bijbelschrijvers dan? Want als wij dat weten, dan weten we ook hoe we die teksten (beter) moeten lezen. Lees het opmerkelijke verslag van hoe de Bijbel bewaard is gebleven. Bekijk bewijzen van de betrouwbaarheid en historische nauwkeurigheid....